7/13/2013

Praga - part II

Podobał Wam się post o Pradze? Jeśli zachwyciliście się tym miejscem tak jak ja z wielką chęcią zapraszam Was na post zawierający zdjęcia tego miasta nocą. Jeszcze bardziej magiczny klimat, piękniejsze uliczki i głośniejszy gwar z knajpek. Praga jest zdecydowanie miastem który nocą nie śpi. Wszędzie mogliśmy napotkać roześmianych turystów czy bawiących się mieszkańców. Zapraszam!

Po zwiedzeniu większości atrakcji miasta udaliśmy się do hotelu by odpocząć. Zmęczeni jazdą i wczesną pobudką z chęcią postanowiliśmy zrobić sobie popołudniową drzemkę i wrócić do zwiedzenia wieczorem. Z hotelu wyszliśmy o idealnej porze - akurat zachodziło słońce oświetlając nam cel naszej podróży.

Rynek Staromiejski w Pradze - serce miasta przepełniony turystami, zakochanymi parami, grupami zagubionych wczasowiczów którzy i tak pomimo to fotografują każdy budynek, m.in Kościół Najświętszej Marii Panny przed Tynem czy barokowy Kościół św. Mikołaja. Na pewno warto zobaczyć Praski zegar astronomiczny który został skonstruowany w 1410 roku. Kolejka do zrobienia sobie zdjęcia z nim w tle ciągnęła się przez całą uliczkę, a za dnia spotkaliśmy tam parę nowożeńców robiących sesję ślubną właśnie tam.

Pomnik Jana Husa i Ratusz Staromiejski

Na pierwszym planie para zakochanych turystów ( :P),
później pomnik Jana Husa w oddali Kościół Tyński.

Kościół św. Mikołaja

Zegar Orłoj ( praski zegar astronomiczny )

Z ogromnego placu na rynku ruszyliśmy w stronę Mostu Karola - zobaczenie go nocą jest obowiązkiem każdego turysty. Po drodze mieliśmy okazję przejść się praskimi uliczkami które wypełnione były odpoczywającymi wczasowiczami w kolejnych knajpkach.

Staromiejska Brama Mostowa

Widok z Mostu Karola na Hradczany

Most Karola

I tutaj bonusik dla wszystkich osób które właśnie są lub mają zamiar wybrać się do Pragi. Koniecznie odwiedźcie włoską restaurację ,,Marina" znajdującą się obok mostu Legii (sąsiadującego z mostem Karola). Tutaj możemy usiąść po całym dniu zwiedzania i odpocząć oglądając zza szyby Hradczany czy Most Karola. Miejsce z klimatem i przepyszną włoską pizza! Polecam.